26 nov. 2011

Första Advent

Har vaknat efter en natt med vissa störningar... Prinsessan spydde i sängen när klockan visade 04:15. Så det var bara upp och byta sängkläder på Fredriks sida. Där fick jag för att jag lade i rena sängkläder igår. När vi hade lagt oss igen ville hon ha nyponsoppa. Självklart fick hon det eftersom hon inte hade fått i sig nästan någonting av varken mat eller dryck under hela gårdagen på grund av hög feber. Vaknade ändå strax efter kl. 8.00 så jag slängde i madrassen i tvättmaskinen. Har även passat på att betala räkningarna så jag slipper tänka på det.

Idag blir det fortsatt städning så att jag kan sätta upp julgardiner och adventsstaken. Julstämningen vill dock inte riktigt infinna sig än. Kanske beror på att gräsmattan fortfarande är grön och termometern visar plusgrader istället för vit gnistrande snö och några minusgrader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar